15 Mart 2016 Salı

Swipe Nasıl kullanılır ?


Merhaba arkadaşlar bu dersimizde swipe(Kaydırma işlemleri) bu işlem sadece dokunmatik ekranlı cihazlar calismaktadır. Yukari,asagı,saga,sola ve capra istediğimiz yone hareket ettirebiliyoru.Mantıksal olarak şu şekilde calışmaktadır,dilediğiniz yöne kaydırıldıysa sayac++ işlemini yap deriz,bununlada sınırlı kalmayıp fonksiyonda cagırabiliriz.


 Altı çizili olan alanlarda ekranin yönüne göre yapsını istediğimiz işlemi yapıyoruz.Bu kodu Update'in içine yazmamız yetiyor arkadaşlar


 

Vector3 baslaPos; //Vektör üçü tutan değişken
 
if (Input.touchCount > 0){

            Touch touch = Input.touches[0];

            switch (touch.phase){

            case TouchPhase.Began:

                baslaPos = touch.position;

                break;

            case TouchPhase.Ended:

                float swipeDistVertical = (new Vector3(0, touch.position.y, 0) - new Vector3(0, baslaPos.y, 0)).magnitude;

                if (swipeDistVertical > 300){

                    float swipeValue = Mathf.Sign(touch.position.y - baslaPos.y);

                    if (swipeValue > 0){
                       
                        print( "Yukari Hareket Etti");
                       
                    }
                   if (swipeValue < 0){
                       
                        print( "Asagi Hareket Etti");
                       
                    }


                }

                float swipeDistHorizontal = (new Vector3(touch.position.x,0, 0) - new Vector3(baslaPos.x, 0, 0)).magnitude;

                if (swipeDistHorizontal > 300){

                    float swipeValue = Mathf.Sign(touch.position.x - baslaPos.x);

                    
if (swipeValue > 0){
                       
                        print( "Saga Hareket Etti");
                       
                    }
                   if (swipeValue < 0){
                       
                        print( "Sola Hareket Etti");
                       
                    }


                }
                break;
            }
        }

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder